fredag 1 juni 2012

Basattnivet





Igårkväll va vi på fotboll, jätte kul för ungarna, svinkallt för mig och Vega...men vi höll ångan uppe genom att spela fotboll utanför planen med Manne och hans kompis.
So far so good.
Manne sov med oss i natt eftersom hans madrass står på vädring.
Nu gör vår oxå det kan jag meddela.
Han spydde fruktansvärt mycket i dubbelsängen kvart i två i natt.
Vad är det här för magsjuka igentligen?! Frisk på dagarna och spy nätterna igenom eller?!
Det slutar inte här.

Det är första juni idag. Grattis till mig själv. Att jag överlevt ännu en vinter i denna bistra del av landet.
Trodde jag.
Nån jeflas med mig.
Det snöar och blåser isande vindar.
What to say liksom?
Skolavslutning om tio dagar.
För att visa min missnöjsamhet (heter det verkligen så?) tänker jag vägra kläder.
Ok inte hela vägen, men jag tror på sommaren, och tänker därmed stå i kyrkan när barnen tar examen ,med knottrande hud, blåa läppar och röd näsa.
Basattnivet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar