tisdag 5 juni 2012

Godnatt min skatt

Oj va klockan vart mycket helt plötsligt. Jag och dom tre minsta knoddarna har ju varit i Lycksele idag och kollat upp Mannes ögon, gick bara fint, ska kolla ut nya glasögon på Vilhelmina. Resan dit gick bra, men hem...jävlar va trött jag va.
Nu närmar det sig sängen, jag har just kommit upp från lillstugan, där Ante och Anton röjer ris.
Zacke har en kompis här ch dom ska sova där nere inatt. Mysigt som bara den där nere, tänk om man själv fått rå om en stuga i den åldern?! Fast å andra sidan hade jag ju Lindö, och det är få förunnat att ha någonting sånt. Det leder mig in på hur hemma blind man blir, ser inte sakerna man har runt omkring sig utan blir ibland påmind när någon utifrån påpekar.
Jag har blivit så jävla känslig så här på ålderns höst- tex så rykte det in i lillstugan, inte enormt utan lite lagom, och fan va dålig jag är nu, illamående och huvudvärk (snurrar det inte lite i huvet oxå? måste nog kräkas?!)

Ögon i Lycksele
Just nu känns det som att jag står för tjat,gnat ,gnäll och allt annat övrigt som en tonåring möjligtvis kan störa sig på.
Allt blir bara fel.
Samtidigt slängs jag i tanken tillbaka till känslor jag hade för mina föräldrar i mina tonår.
Shit!?, Är det såå dom känner för mig? Näää?!
Nu känns det verkligen inte bättre.


Det måste kännas bättre imorrn....för då ska vi på barnens dag, något mina barn verkligen ser fram emot!
Nu sängen,
Godnatt min skatt.
Marita
Stortjejen ch lilltjejen

Manne, Meja Vega

Gunnbritt och Vega

Kardemummabullar-slut nu...

Manne, tar sina egna bilder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar