söndag 3 juni 2012

Helgen i bilder

Hej på er!
Helgen är snart slut och det känns som alltid vemodigt att det är söndag.
Ett avslut och en ny början.
Ungarna är lediga konstigt nu i veckan. En son i morgon och på onsdag, och en dotter imorrn och tisdag. Nästa vecka är det avslutning, och det snöade igår liksom. Fick höra att jag alltid gnäller om vädret....sant.
Vi har hämtat hem vår nya katt. Poppy.
Hon va lite blyg i början, men redan efter en dag är hon framåt och mysig. Hur roligt som helst för barnen. Vega blir helt till sig när hon ser henne.
Bullar har vi bakat idag oxå, Moons kompis lärde mig göra "snurror", så då blev det dom istället för vanliga.Kardemumma, och vanilj. Två plåtar. En halv plåt kvar efter en timme.
Nu blev jag ju astrött när jag satte mig, tanken är att jag nu ska laga biff och kokt potatis till middag, sen skjutsa ner Moons kompis på Vilhelmina.
Jag håller dessutom på att tvätta och har hur mycker smuts tvätt som helst.

Just det ja!
I morrn drar veckans tävling igång! Kläder till pojke och flicka, mer info senare.
Kram så länge!
Kaninerna Alice och Amanda

Meja hjälper mig med ny hage, bakom huset. Hon slet som tusan, och gnällde inte!

Vega 7 mån, sitter på köksbänken nere i lillstugan (vid sjön)


Poppy. Vår nya katt-tjej. Så söt och busig!

Vega och Poppy

Vega och allas vår Eivor.

Snurrade kardemumma bullar blev det idag. (plåten tom efter 15min)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar