lördag 9 juni 2012

Klotter

Hej,
Idag har det inte hänt så mycket, i skrivande stund är Ante och pojkarna ute och river hagen och vattnar hästarna...Äldsta sonen tittade in innan han skulle vidare på Vilhelmina. Alltid lika skönt att träffa honom, min stora älskade son!
Moon håller på att kolla kläder,smink och hår till skolavslutningen på måndag kväll. Hon ska ju sjunga själv i kyrkan! Att hon är modig! Hade jag aldrig vågat, varken då eller nu :)
Just nu ska hon försöka piffa till den här gamla tanten med att locka håret (men hon inser nog snart att det finns hopplösa fall!)


Godmorgon lördag, skönt att du hälsar på!
 Det är svårt det här med att skriva en blogg, hur mycket ska man avslöja? utan att hänga ut någon ?
Man får vara lite försiktig med att uttrycka sig, det blir lätt ett problem för mig då jag är så impulsiv och het när jag kommer igång på något, av någon.
Fredag-kväll, på väg ner på Vilhelmina för att lämna på disco.

Ner mot storvägen, Malgomaj

Vegis på väg mot Villis
 Jag håller på att virka just nu vääldigt bra terapi! Håller just nu på med grytlappar för glada livet, har ju faktiskt bokat upp mig på marknad den här sommaren, känns riktigt roligt!

Här är vi hos Elisa och väntar på att discot ska sluta.
Jag känner mig lite disträ just nu, har mycket att tänka på och ta ställning i , vad jag tycker, och vart jag står.Jag försöker (idag iaf!) att tänka: Lämna det förflutna,glöm och gå vidare.Det är väll ett bra talesord? Det är väll så man ska göra  för att kunna ha ett liv , glömma och  gå vidare i livet?
Snart är jag en tant med lockigt hår som Moon håller på! Vilka lockar hon får till sen! Men gud va jobbigt att försöka fixa till det varje morgon! Nej tack
Jag har klurat lite på vilka som gick i min klass när jag bodde i Dorotea som tolvåring- jag kommer nämligen inte ihåg namn!
Det här är verkligen HELT åldersrelaterat! Jag har fått så dåligt minne ju äldre jag bli.....men jag menar, kommer jag va helt senil innan 40?
Seriöst? (så säger tonåringarna, så jag härmar!)
Det hade nämligen varit roligt att veta!
Nu ska jag och tjejerna baka.
Gud va jag är tacksam min familj, mina barn. Att jag lever och har ett liv!
Att jag tagit mig dit jag är idag!
Det här blev ett plottrigt inlägg, men så kan det se ut i livet ibland. Eller ja, i mitt liv ibland.
Marita

Malgomaj.......det här är oxå terapi!





2 kommentarer:

  1. Festligt Marita, Bosse och jag var nere vid sjön igår kväll, liksom nästan alla kvällar med min flatvalp (!) och fotade några bilder oxå. Det är rent otroligt, grymt vackert!!!!! Vad fint vi bor, och vad bra vi har det egentligen...Kram

    SvaraRadera
  2. Jag vet! Man blir så lätt blind.
    Skulle va kul att ses någon dag, vill ju gärna träffa valpen oxå!
    Du kanske kan komma hit på fika i veckan?

    SvaraRadera