måndag 4 juni 2012

Som ett brev på posten

Halloj,
Sitter och väntar på att degen jäser (Kardemummabullar),, bullarna tog ju slut direkt igår, så jag tänkte baka lite mera.
Idag har jag och dom tre yngsta varit ute en sväng, vi gick bort till Ante, som just nu arbetar här i Rönnäs, det så skvittrade lite, men så fort solen visade sig blev det riktigt varmt.
Vi fixade med häst hagen och kaninerna, när vi väl kom in igen somnade både jag och Vega en stund, skit trött blev jag.
Poppy, vår lilla kattunge, är så fruktansvärt vild, klättrar bokstavligen i gardinerna och upp på väggarna tar hon sig, jag har aldrig sett maken till makalöst vild katt (hehe).
Dottern är på musikal ikväll, hennes kompis spelar med. Så hon ska hämtas hem från Vilhelmina senare ikväll.
Ante och pojkarna har åkt och för att fiska, och har vi tur kommer dom hem senare med mycket fisk!
Imorgon ska jag och åter igen dom tre yngsta, till ögonmott i Lycksele, Manne ska kolla ögonen, han gör ju det med jämna mellan rum, nu är han då utan glasögon efter en incident med cykeln! Jag får ju alltid ångest över att behöva åka bort, migränen brukar komma som ett brev på posten....så även idag, känner hur den kommer smygandes....Är jag socialt missanpassad eller vad?  Att man ska stressa upp sig över någonting så litet menar jag, sen när uppdraget är utfört släpper all oro och allt blir bra igen.
Fjantigt.
Nämen, nu baka bullar innan dottern ringer och ska ha skjuts hem.
Kärlek, Marita.

Ni glömmer väll inte veckans grymma tävling? kolla tidigare inlägg!








1 kommentar: