söndag 24 juni 2012

Söndagens tankar.

Söndag och endå humöret uppe och liv på gården! Vore det inte för myggen skulle man kunna vara ute ett par timmar till nu när Vega somnat....men icke, jag ska nu istället försöka redogöra läget här hemma.

Min lillebror J som varit här hos mig en del gick hastigt bort i söndags.
Chock, ilska och sorg.
Jag har aldrig kännt så här tidigare.
Dagarna går, livet runt omkring fortsätter och jag stannar upp ibland och blir frustrerad över att allt bara snurrar vidare, även fast han inte längre finns hos oss.
Mitt humör den här veckan som gått skiftar i olika grå nyanser och det känns som att all färg är borta.....konstig beskrivning, fast det är så nära jag kan komma att förklara det för dig.
J va så snäll, världens snällaste faktiskt.....han gav allt han kunde om något behövde hjälp med något, han va hjälpsam och ställde upp helhjärtat!
Min stora syster va med om en bilolycka för några år sedan..och låg på sjukhus efter det, J vakade över henne dygnet runt då, sov på en stol bara för att finnas där för henne...bara det liksom...det är en bra beskrivning på hur J var.
Jag tycket att just min familj har fått ta så jävla mycket nu...det har varit ett par ´riktiga smällar vi tagit imot dom senast åren...och det kändes som vi började nå vattenytan lite igen....tills nu.


Det här är en tragedi som sätter djupa spår i min familj. Jag vet inte hur det här kommer att påverka vårat liv, och relationerna inom familjen.
Många frågor som är obesvarade.

Jag känner mig ensam utan honom, så fort mobilen ringer hinner jag förvänta mig att det är han som ringer för att kolla hur jag mår och har det.

Jag lämnar det så för stunden....för det är ju precis så det är, livet snurrar en stund och sen stannar det upp och sorgen blir överjävlig.

Tack för fina sms och fb kommentarer. Det värmer så mycket att känna att man inte är ensam.









Kärlek,

Marita



1 kommentar:

  1. Men må det få nåt slut? :( När och hur som helst så finns det en som lyssnar... allt gött önksar jag dig. // Maria

    SvaraRadera