måndag 2 juli 2012

Du gör mig glad!

Jag just precis nu
Dagen har gått med rasande fart.
Imorse bakade jag färdigt till paret som senare kom ända från sorsele för att hämta 10kg tunnbröd. Hur gulliga som helst, fisk köpte dom oxå, fem kg prima Malgomaj röding!

Det har varit mycket att tänka på dom senaste dagarna, och det sätter sina spår...Men nånstans måste man liksom fungera endå, när man har familj. Helst av allt skulle jag vilja skrika rakt ut, eller bara dra täcket över huvudet...men, eftersom det inte går så grubblar jag istället, blir lite lojd, inåt, och lite i en annan värld.Det är svårt att beskriva.....men jag känner också att det måste få vara så här ibland, att man är lite neråt ibland för att sen må bra/bättre. Och då menar jag att livet är så...vare sig du har en sorg att bearbeta eller inte.
Jag är arg.
Jag känner mig orätt behandlad, och det gör mig arg.
Men som sagt, man kan ju inte vara på topp jämt!

Tomatplantorna växer som sjutton, och chillin ännu mer! Jag har fortfarande arbete kvar ute i landet, och jag hoppas vädret tillåter lite utomhusarbete resten av veckan. Häromnatten hade vi minusgrader.Minusgrader! Fattaru! Jävla minusgrader i juli liksom!

Vega sover sen en stund tillbaka, hoppas för natten.
Jag ligger i sängen på kvällarna och  virkar samt läser Marie Jungstedth.
Nu ska jag gå igenom mailen sen är det sängen!
Måste åter tacka för uppmuntrade medd, sms och mail.
Du gör mig glad!

Gonatt min skatt,
Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar