fredag 13 juli 2012

Fredag den 13:onde

Det börjar kännas i kroppen att jag vaknade för tidigt i morse, och sovit skitdåligt inatt. Vi har iaf varit till AJ i Forsnäs och hälsat på, tittat på djuren och bara varit. Jag är så tacksam att jag har någon jag verkligen kan dela allt med (ja, förutom A då, men det är skillnad!) och att kunna umgås utan krussiduller och ansträngningar. Jag inser att det vi har är unikt. År ut och år in,genom glädje och sorg, faan vi har ju ett äktenskap juh!

Ute är det hällregn, det behövs verkligen i mina trädgårdsland, men inte blir man ju speciellt glad av det.
Ante och pojkarna är på hemresa från Haparanda. Det blev en ny bil. En Suburba, eller hur den nu stavas. Tillräckligt många platser åt min stora familj. Nu är iaf semestern räddad! Vi tar oss i väg, utan att behöva hyra lokalbussen menar jag.

Manne är i värsta trotsen. Har varit sen han va tre. Nu är han sex och börjar skolan i augusti. Och det ger sig liksom inte, viker inte en tum. Det här är lite hans grej om du undrar, han kan det här med trots liksom!

Nu ska vi äta risgrynsgröt till middag, sen röjja undan och jag ska fortsätta skriva. Riktigt flow idag i dialogerna, ibland bara funkar det! Ingen logik what so ever!
Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar