söndag 8 juli 2012

God morgon,

Huset är tyst, alla sover, det blev sent igår. Vega borde börja vakna snart. Jag sitter framför datorn och gör sånt här skit som jag skjutit på allt för länge nu..ändrar i texter, meningsuppbyggnader och  sånt tråkigt skit som liksom ingår när man vill skriva.
Men det känns ju så bra när man är klar! Inte för att jag är det nu men......jag tror det kommer kännas skönt!
Det har varit riktigt bra väder hela helgen, lite åska och regn men förövrigt varmt och soligt. Igår gjorde jag och Moon rabarberpaj som vi fikade tillsammans med dom andra när dom vaarit och kollat på bil-nånting på hembygdsdagarna. Asgott. Åt alldeles förmycket. Vilket för in mig på :

Nu ska jag börja träna! Så jag bad en stark son baxa fram träningscykeln som stått undangömd i några år, men nu på ett fullt synligt ställe på altanen. Provade faktiskt igår...i fem minuter! Jag återkommer när jag fått upp flåset lite.

Imorgon ska jag leverera bröd till norgefarargården, så idag ska det bakas. Ska bli skönt att få jobba i bageriet idag känner jag, jag tänker så bra där ute.
Sonen som varit i Vilhelmina med kompisar ihelgen kommer hem idag,han ska till Umeå i höst, och jag letar med ljus och lykta efter rum han kan hyra, så vet du ngt,hör av dig!

Nej, nu är jag värd kaffe!
Kram Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar