onsdag 11 juli 2012

Höns, Kalkoner och vikt!

Jag har ju hämtat hem kalkoner och höns. Det har ju varit hönsfritt här i drygt ett år och det behövdes en paus...men nu är vi igång igen och vilken upplevelse för Vega!! Helt chockad och exelterad va hon när hon fick se dom, kunde först inte bestämma sig om hon skulle bli rädd.

Visst nämde jag att jag skulle börja träna?!
Jodå, jag har kommit igång, med cykling än så länge, och jävlar va jobbigt det är, jag menar jävlar va jobbigt.
Jag ska gå ner i vikt, det är den främsta orsaken, men oxå den att min kropp har tagit stryk genom åren, åtta graviditeter, upp och ner i vikt, ryggproblem, ja du fattar.
Jag ska gå ner minst 20kg, och då hamnar jag på 66kg, vilket för mig endå är lite för mycket, och enligt mitt bmi kan jag gå en bra bit under 60kg, så vi får se. Jag har aldrig tränat så mycket eller ofta så att jag har upplevt ett beroende efter det, som så många pratar om- att dom bara måste träna, men det vore helt klart kul att känna så!
Eftersom jag bor som jag gör,och min tid är dyrbar kommer jag inte söka mig till ett gym utan enbart träna hemma.
Vi får se hur det går!
Jag håller dig uppdaterad!


Jag har lagt otroligt mycket tid genom åren med att känna tillhörighet,min familj har funnits i Sthlm, jag här, men jag har känt att det varit så viktigt att identifiera mig med att jag tillhör dom,tills nu. Och vilken känsla det är när man får genombrott i livet, vad det än är! Jag har bott här längre än vad jag bott "där" och hela mitt liv behöver mig här, inte bara halva mig!
Skön känsla. Men faan va jobbigt det varit, och mycket tid tagit!!

Ha en bra dag alla!
Marita




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar