torsdag 26 juli 2012

Livet,döden och semester!

Godmorgon vänner,
Jag har legat vaken i sängen några timmar men bestämde mig för att kliva upp (kl är nu 06.30). Jag har haft enorma drömmar inatt, och bara vridit och vänt på mig hela natten känns det som,känner mig redan nu trött och grinig, och snart ska resten av familjen upp,äta frukost,packa bilen och mot Piteå havsbad i några dagar.
Tillbaka till drömmarna.Livet och döden,jag har drömt om lillebror som dog förra månaden, om min "gamla" familj, där allt inte är som det ska, om min egen barndom osv. (är det åldern tro?) Jag har svårt nu för tiden att förtänga skaker som händer, ja, det är väll tur det, men jag menar att förr kunde jag gå igenom en händelse och sen var det bra med det, medans det nu känns som jag bara ältar och tänker dygnet runt,24/7.
Det va så mycket som dog med lillebror.
En sorg som den här är ju något man aldrig kommer över, och jag undrar om smärtan lindras med tiden, dom jag pratar med som gått igenom samma eller liknande har svårt att ge svar.
Jag är glad över den tid att spenderade här hos mig, och glad över att han satte ett avtryck hos oss i Rönnäs.
Jag hoppas ni gav honom en vacker minnesstund, ni som va där.


Att från det,gå till att vi idag åker på semester känns som en oövervinnlig uppgift! Men så är det och jag har bestämt mig för att gilla läget. Ungarna har packat i flera dagar, om inte veckor, och är väldigt uppspelta,vi har hyrt en annan typ av stuga i år, så vi får hoppas det funkar.
Sen har jag insett att i år kanske är sista året Johan firar semester med oss, i och med att han börjar gymnasiet och antagligen måste jobba somrarna igenom. Det är sorg det oxå.
Fan va deppigt det vart!
Solen skiner här iallafall, och enligt dom senast uppdaterade vädergudarna, ska solen lysa även i Pite!

Ni får räkna med några halvkassa inlägg nu idagarna, det blir nog mest bilder och inlägg via mobilen, och det blir ju lite sämre.
Nu har det kommit godsaker från Sthlm Company,som jag ,Oskar och Izabelle (supersnygg flickvän) ska prova ut innan vi ger recention och har en liten utlottning här på bloggen!

Hoppas nu ni alla får en kanon dag, och ta hand om familjen,det viktigaste du har!
(Och AJ,för mig är du absolut familj!)

Fridens,
Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar