torsdag 19 juli 2012

Städa bageriet, rensa ogräs och

Strålande sol ute idag, och mycket som ska göras!
Moon märkte just några rödklädda män smyga runt på baksidan, men vi intalar oss att det är lantmäteriet som mäter nått, och då genast känns det lugnare!

Idag ska jag städa bageriet, en ordentlig genom gång innan vi åker bort, sen hoppas jag hinna rensa ogräs och fortsätta plantera ut mina nyponplantor. Ante har flyttat maskinen från byn, och jobbar nu på vilhelmina några dagar innan det bär vidare in i skogen igen. Det känns tråkigt att han inte kan dyka in på fika nån gång under dagen.

Igår ringde jag Antes kusin i Umeå, för att kolla möjligheten till boende för Johan nu när han ska börja gymnasiet där, och det lät lovande, vi skulle höras av igen, för vår del vore det optimalt att få ha honom inneboende hos dom!
Känns grymt jobbigt att ha honom i Umeå, samtidigt är jag såå glad över att han vill se något annat, och inte bara stanna i Vilhelmina.

Vi (jag) har infört en ny typ av arbetsschema, där jag har skrivit upp olika sysslor som ska göras varje dag, och dom själva på morgonen får fylla isitt namn i den ruta som passar. På så vis ser man ju vem som gör vad och vem som gör nada. Jag hängde upp den igår morse, så jag får väll se hur det funkar!

Jag tror bestämt det blir bad idag,

Pms fri, äntligen Marita!

Kramar Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar