måndag 20 augusti 2012

Augustiångest och ekorrhjul

Hej och godmorgon!
Måndag idag,det har varit en skön helg med bra väder dessutom. Innan helgen var vi till Umeå en sväng, och lämnade av sonen som börjar skolan där idag. Spännande.

Nu när skolorna börjar igen och hösten kommer smygande, (augustiångest och ekorrhjul) så kommer vi in i ett nytt skeende med fasta tider,rutiner och vardagslivet (hetsen!) Planering. Allt hänger på planering för min egen del, eftersom jag dessutom är så glömsk är planering och almanackan ett måste,annars glöms både gympakläder och frukt till myset.
Men va skönt det ska bli......när man levt en sommar utan fasta tider och rutiner (regler?) blir man ganska trött,trött på att ungarna är vakna längre än dig själv, sover halva dagarna, frukost blir sen lunch och middagen äts 20.30.....
Jag behöver rutiner, och regler. Jag mår verkligen inte bra annars, inte en längre tid iaf.
Jag bedömmer att även barnen behöver det nu.
Så, eftersom det nu bara är en vecka kvar tills mina barn börjar skolan igen, så tänkte jag smygstarta med allt detta redan nu i veckan. Skönt.

Jag gillar hösten, känner mig alltid mer sammansvetsad med min familj just under den här tiden, man ska skörda det man (möjligtvis) har sått, sylta och safta. Älgjakten, man får bunkra upp inför vintern, härliga tider!
Hösten är en bra tid att starta grejer på.

Idag tänker jag extra mycker på dig som förlorat någon du älskar.
Lev idag,imorgon kan det va försent.

Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar