torsdag 16 augusti 2012

Hur lär man sig ta kritik?

Dagarna springer iväg och imorgon åker vi till stora staden och lämnar sonen. Idag klipper ungarna gräset,vi packar det sista och stressar allmänt känns det som. Har varit usel dom senaste dagarna, på att blogga, ta kort, jobba vid datorn och skriva, fast skriva är nog det enda konkreta jag faktist gjort. Det går framåt, snart är det dags att sända vidare för korrekturläsning hos plågsamt ärliga AJ. Hur lär man sig igentligen att ta kritik? Som när man jobbat otroligt länge på ett alster och bara känner att det är genom perfekt, och då kommer någon och sågar dig vid fotknölarna......jag har det tufft med att ta kritik, i största allmänhet då. Samtidigt märker jag hur otroligt lätt det är att fasna i ett mönster, och bli alldeles blind i det du gör...och då kan det ju vara riktigt hälsosamt att få ett uppvaknande. Och det gäller ju inte bara när man skriver utan i allt! Jag är såå lyckligt lottat som omges av vänner...som både kan ge ris och ros.

Jag väntar på ett samtal från onken nu, och ska utvärdera dom senast veckorna.
Snart drar skolorna igång igen och mycket händer, en börjar gymnasiet, en annan högstadiet, en börjar förskoleklass,föruton dom andra alltså, lillan får vänja sig vara utan syskonen på dagarna, alla kvälls aktiviteter och läxläsning, möten hit och dit. Det är alltid möten om något!
Sen älgjakten...och födelsedagarna som avlöper varrandra, och kalasen som hör till. Hösten är en bråd tid för den här familjen iaf.

Tack ni fina för sms att ni saknar inläggen, jag ska försöka skriva oftare, och ta mer kort.

Allt kommer ordna sig!
Bra där Marita!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar