måndag 13 augusti 2012

Redan höstvibbar...

Vet inte hur länge jag jiddrat med modemet nu, "enheten finns inte" osv, tillråga på det bestämmer sig datorn för att hänga sig.
Måndagen har startat och jag har hunnit ringa samtal (inte pratat med ngn men dom har iaf lovat att ringa upp,sjukvården alltså) hunnit kolla av inboxen och fixat med papper.
Bra där Marita!

Ja, varför har jag inte bloggat på flera dagar.....
Livet har valt att ställa sig ivägen kan man säga, det är så mycket som har hänt den senaste tiden och hjärnan har gått på högvarv. Ett sorgearbete har börjat och det sliter och river i mig varje dag, i någon form.
Jag saknar min familj.
Saknar min lillebror.
Jag har inte haft orken att sitta vid datorn,punkt.

Men jag är här nu och just precis nu, känns det som jag har styrkan att välja att den här dagen ska bli bra. Moon kommer hem från dorris idag, Ante är på jobbet och jag förlorar en son den här veckan.
Jag har ju inget minne what so ever, och trodde ju därför att Johan som ska till gymnasiet i Umeå börjar samma dag som mina övriga barn,men nej,såklart inte. Han börjar en hel vecka tidigare, en hel vecka fel !
Jag har ju skjutit upp det här in i det längsta....att han ska flytta ifrån mig men nu kan jag inte göra det längre eftersom vi åker och lämnar honom i Umeå på fredag. Jag är ego jag vet. Ja vet, det ÄR jätte roligt att han väljer att gå i Umeå. Men det ÄR oxå en sorg i att han lämnar oss, på veckorna iaf.

Vi har varit på Lycksele djurpark jätte trevligt, jättedyrt.
Jag har startat en ny vinbärsbladssaft och bullar bakade vi igår...som är slut idag tyvärr. Jag kunde inte ens skicka med min älskade Ante i matlådan imorse,sunkigt.

Det är en tjock dimma här utanför fönstret, och det får mig att få höstvibbar, men snart är vi ju faktiskt där, skolorna börjar och älgjakten drar igång.
Jag har skördat chilli, och idag tar jag tomaterna och krusbärsbusken som dingnar över av bär.

Jag måste ta några timmar senare för att skriva, satt ett tag igårkväll, men hann inte få ner allt på papper,så det ska jag göra idag.
Jag har inga bilder att lägga ut just nu, men jag ska vara duktig och göra det senare.

Kärlek till dig,
Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar