lördag 4 augusti 2012

Underbara lördag!

Sitter i tvrummet och försöker vakna till liv, minns ju att vi märkte igår att vi glömt att handla kaffe.
En av nackdelarna med att bo så här ocentralt, du kan inte "bara" dra på dojjorna och springa och inhandla det du glömt, utan som i vårt fall köra 3.7mil,MIL!
Känns skönt att det är lördag och helg, vi grillade igår, och jag hetsåt som aldrig förr, mådde illa flera timmar efteråt,helt sant! Men det va ju så gott!
Rättfärdigar det möjligtvis alla extrakilon jag bär runt på? Moahahah!

Jag har gjort -läs sakta nu- svartvinbärsbladssaft. Med recept från recept.nu  den är inte klar, men vi har redan provsmakat lite, och jag lovar- en av dom godaste safter jag druckigt, och busenkel att göra. Dessutom var det vackert att titta på ,då jag gjorde alltt i en glastillbringare.
Bra jobbat där Marita- om jag nu får säga det själv!
Igår var det ju kanon varmt, och dom har lovat samma värme idag, men jag vet inte- tycker det ser lite skumt ut.....
Idag ska jag fortsätta plocka (här inne) plocka jordgubbar ,mm, ganska vanlig dag alltså.
(det är nästan så att jag måste delge er något,men jag tror ni får ligga på stäckbänken ett tag...)

Svartvinbärsblad




Chillisarna börjar sakta sakta mogna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar