måndag 10 september 2012

Cancerdag

Det är en cancerdag idag.
Jag ska till Umeå på fredag. Kvinnokliniken.

Nu,min 8:onde graviditet, upptäcktes förändringar på livmodertappen när jag va i 8-10 veckan. Och en sk Kon utfördes. Det va en hyfsad utbreddning, men allt gick bra.
Och nu ska jag dit på fredag. Skitjobbigt, ångest......jag har alltså inte kollat upp detta sen dess, och enligt mig kan ju mycket ha hänt. cancer i hela livmodern,med spridning till bukhinnan....ja, du hör ju. Lika bra att påbörja beh innnan återkollen typ.
Sen jag drabbades av cancer 2009 så är jag hypokondrisk. Jag kan liksom känna hur en viss cancer växer i mig. Sjukt jag vet.
Jag har läst cancerbloggar idag. Jag borde inte. Låter kanske dumt, men jag blir så känslomässigt engagerad att jag börjar må skit verkligen.Det finns många tragiska öden där ute.

Nu sitter jag och väntar på att onken ska ringa ang medicinering.

Johan är sjuk idag och ska ta bussen till umeå i eftermiddag. Manne är hemma med magont och resten är där dom ska va (hoppas jag!).

Ska frächa till mig och röja lite. Kaffe kanske?


Torka kinderna Marita.

Hej hej!



1 kommentar: