onsdag 5 september 2012

Dags att sticka...

Zacke och lillasyster Vega
 
 Hej på er!
Jäklar vilken anstormning det varit här på bloggen det senaste dygnet, kul kul.
Redan onsdag,och inga speciella uppdrag idag. Bara jag och Vega hemma. Tyst och lugnt. Tråkigt för Vega.
Man ser verkligen hur stor inverkan det har på henne med äldre syskon. Hon blir sprudlande glad på efm när skolbarnen kommer, och väljer utan tvekan bort mig, mot att få va med någon av dom andra. Det känns bra för mig att se. Att dom tyr sig till varran menar jag. Syskon har ju alltid varandra. Jag måste säga att nu är det riktigt kyligt ute. Just idag blåser det dessutom storm, tycker synd om mina jägare idag.
På tal om hösten så är det hög tid att bli höstig. Och det gör jag genom att börja sticka tjocksockar,halsdukar och planera julklappar. Det blir alltid samma sak: veckan före jul har man ALLA julklappar oköpta. Och varför går man igentligen med på den här hysteriska jultrenden som är? Snacka om att handeln tjänar pengar på oss konsumenter som går i gång på hysterin.
Ska tänka extra på det i år!

Nu lyssna på Cissi Wallin radio1.

Fridens liljor,
Marita


Eivor och Vega

zacke,på älgjakt igår.


Meja

Manne,stora förskoleklass killen!

Moon,trött?

Anton,frukost!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar