lördag 1 september 2012

Krönikör

Så äntligen blev telefonsamtalet avklarat igår och det är offentligt:
 Jag kliver på som en av dom nya krönikörerna i tidningen Föräldrar och barn from okt/nov 2012.


Jag kommer att få göra det jag älskar mest av allt, skriva.  Det här är min rocksjärne-dröm om ni fattar vad jag menar!
Och nog kan vi väll vara överrens om att det är min tur nu?!
Just nu är jag ofocuserad och har svårt att tänka på någonting annat än vad jag ska skicka in för något,jag har en del på lager, och ska sätta mig och läsa igenom det och se om det är något att "rädda".

Det är lördag morgon och endast jag och Vega är vaken. Dimman ligger tjock, så tjock så man kan inte ens ana att Malgomaj breder ut sig bakom huset. När man tittar ut på morgonen och möts av det känns det höst,jakt och frosvita gräsmattor typ.
Med tanke på att det idag är årets första jaktmöte här på byn, så är det väll så att den är här nu....hösten.

Jag ska nog rensa av mina buskar här på gården idag. Vinbär. Krusbär.

På återseende,

Marita

1 kommentar: