fredag 28 september 2012

När man sörjer..

Jag tänker mycket på det här när man förlorar någon, det kan va i dödsfall, i vänskap, i syster/bror skap, släktfejd eller vad som helst. Det är stor sorg, vad det än gäller men här händer det något. Vi måste börja om, start over, och gå vidare.

En ny epok startat här och nu ( i och med förlusten)
Vi påbörjar Eller fortsätter för den delen vårt liv utan den förlorade. Och fan va svårt det är! Tungt! En del av en är ju borta för alltid, hur kompensera det liksom??
Jag vet inte....vet bara att det är konstigt. Saknad.

Men här börjar ju faktiskt någonting nytt.
Jag märker att livet runt omkring mig fortsätter. Barnen frågar inte längre lika ofta om min lillebror (som hastigt gick bort i somras,
dom har lättare att acceptera att deras gammelmorfar har gått bort, men pratar om deras minnen av honom)
I början störde jag mig på att allt snurrade vidare utan tex min lillebror. Men nu har jag accepterat att det måste vara så.
Att vi måste gå vidare, men förståss läker vi ju inte lika fort som jag inser att livet måste fortsätta.
Om vi nu någonsin läker när vi förlorat någon. Vet du?

Jag fortsätter nu.
Men sorgen är kvar och värker hela tiden. Men jag lär mig fungera trots det.

Livet kommer ha sina upp och nergångar endå , utan lillebror, syster, vän eller det just du förlorat.

Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar