torsdag 27 september 2012

You made my day!

Dom har hotat om snö idag,
Japp, det är sant!
Just nu möts jag iaf av regn när jag tittar ut, och jag fryser in i märgen när jag tänker på att gå ut.Men ut måste jag.
Jag har Moon hemma idag, assjuk. Ont i bihålorna, halsen och snorig. Hon ligger febrig i soffan och blir servad av både mig och lillebror, som är hemma ledig idag.
Det va en lång dag igår. Väntan är ju alltid värst när jag ska på onkologen. Sen blev jag ju extra stressad när dom hade fått provsvaren, ringer när jag är på hm och vill ha en akutröntgen av lungor.
Puh! Vilken lättnad när allt såg bra ut. Jag är frisk ett tag till iaf. Vågar fortfarande inte hoppas för mycket, ska ju snart tillbaka till kvinnokliniken på återkoll. Tog bort cellförändringar för något år sedan.
Men idag njuter jag av vetskapen att jag just nu är cancerfri.

Men nu måste jag få dela med mig av en tanke.
Ni gjorde mig så glada i går. Det värmde något enormt att ni tänker på mig och delar den här oron och väntan jag går igenom.
Ni förstår nog inte hur glad ni gjorde mig! Thank you!
Överlag tycker jag att vi är asdåliga på att ge ett ryggdunk då och då. Speciellt vi tjejer, varför kan jag spekulera länge i, men det kan vi ta någon annan dag.

Nu kaffe.

Hoppas du får en riktigt bra torsdag!



Marita



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar