måndag 8 oktober 2012

Allting ordar sig

Vi är inne idag. Inatt hostade Manne ordentligt mycket, riktig sån falsk krupp. Läskigt blir det och man tycker så synd om dom. Med andra ord missade han ju skolfotograferingen idag vilket va tråkigt. Men fan va dyrt det är med skolkort! Speciellt när du har många barn.
Vega sparar sig nog tills inatt med att hosta, hon har börjat nu på dan. Blir trevligt.

Vilken vacker oktober dag det va i morse, till och med Ante som sitter i maskinen reagerade på just det. Inte lika vackert just nu kan jag säga....nu är det snarare jävligt grått och tråkigt.
Så hur gör man då när sånna här dagar kommer, dagar som är gråa och tråkiga både ute och inne (i själen)?
Det kan vara svårt att pigga upp sig själv när man är isolerad, och då syftar jag främst på att ett möte med andra människor är uppiggande, bara svårt att hitta människor i Rönnäs. Just nu fokuserar jag på att vi går mot jul.
Och mot julmarknaderna...planera julklappar och julbak, julmaten julgranen och framförallt ungarnas pyssel och pyntande.
Två månader kvar nu.....
Sånt snurrar i mitt huvud idag och jag känner mig på mycket bättre humör när jag tänker på hur vi ska ha det i jul. Min stora familj + jul, det är grejer det!

Allting ordnar sig.


Fridens,
Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar