fredag 26 oktober 2012

Komplicerade tankar, kärlek och höstlov!

Hej.....
Dagens stora fråga är Lugg eller inte?
Komplicerad hjärgympa med andra ord...
Snöar gör det, och jag svämmar över av julkänslor, doften av pepparkakor och griljerad julskinka.Ljusstakarna jag skäller på ungarna att låta vara ifred (skruvar sönder dom)
Ja, det finns mycket att glädjas över i jultider, och minst lika mycket att oroas och må dåligt över, men där är inte jag idag!

Jag och Vega va på äventyr i onsdags. Vi som aldrig åker på bara nöjes turer (förutom till Annjessika och elisabet)vi tog ett hastigt beslut om att åka till Handsktummen en sväng, för er som inte vet så ligger det utanför Stalon i  Vilhelmina. Där hälsade vi på Linda, och nu kommer jag osvikligt in på det här med vänner igen, men det är ju viktigt för oss levande.
Hon har funnits tilloch från i mitt liv i få se nu....18år, 18 lång år,fattaru Linda!!
Helt otroligt va tiden går.Hon har passat mina barn,tränat mina hästar,tapetserat mina väggar och vi har gjort både det ena och det andra tillsammans. Jag förundras fortfarande hur otoligt det är med sånna vänner, som man tappar bort under en tid, men när man ses tar man naturligt upp tråden igen.
Jag är glad. Att jag fått glädjen att uppleva det. Lilla jag liksom.
Jag släpper inte in många hela vägen, till det där innersta jag har. Och eftersom hon varit en av dom är jag extra glad att vi tagit upp tråden igen.
Ja, ni fattar...nu ska jag sluta upp med dom här långa kärleksförklaringarna jag har för mig.

Jo, det blir höstlov from idag. Heela nästa vecka.
Min äldre son kommer hem från Umeå ikväll och även han har lov.
Jag börjar bli lite stressad om jag ska vara ärlig. Hur sysselsätta alla? Vad göra? Vad är mindre dyrt att hitta på med en massa ungar?
Jag behöver struktur här känner jag. Hjälp någon!
Sa jag att det ska lagas lunch varje dag oxå, behöver därför vara lite kreativ bland grytorna. Jag menar, när jag och Vegis är hemma om dagarna, det är ju lite skillnad från att laga till åtta ungar, vissa i tonåren dessutom.
Stackars mig.

Nä men, så att....jag borde nog kolla recepten på tasteline nu.

Smart där Marita!

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar