måndag 29 oktober 2012

OMG!

Just precis nu är det lugnt och tyst, men jag har känslan av att helvetet bryter loss igen. Helt ärligt, fy faan  vilken jobbig dag det varit. Jag med mina pms vallningar plus 6 ungar som i princip klättrar på väggarna. Och ja, dom har varit ute oxå, på promenader och jakt,men så fort dom sammanstrålar blixtrar det. Hur.Ska.Veckan.Sluta?

Vi hade träff här idag, men det blev bara jag och AJ (plus barn) som satt och märkte produkter och handarbetede, gick sådär med bråkiga ungar.

Jag måste verkligen ha aktiviteter till dom under veckan, vi kommer alla att klättra på väggarna annars.

Jag tänkte baka tunnbröd idag eftersom jag köpte 20l i fredags, ja 20 liter.
När jag öppnar kylen finns skruttiga 4l kvar?! Vad göra med dom liksom?! Ingenting funkar för mig idag. Nästan så man längtar tills ikväll och få lägga sig igen, invänta en ny dag liksom.

Idag begravs min morfar i Stockholm. Jag hade inte möjligheten att åka ner, då jag just varit nere på lillebrors minnesstund.
Vi har drabbats hårt den sista tiden.
Nu i veckan är det dessutom begravning på Antes farbror.
Många tankar som snurrar, och många minnen att sortera och både glädjas och bli ledsen över.
Saker man önskar man både gjort och sagt. Jag tänker på min lillebror varje dag, vid något tillfälle. Ibland påminner barnen mig om honom, om dom gör eller säger något. Men jag antar att det är så här nu.

Jag orkar inte vara aktivt sörjande idag.
Nu planerar jag och fixar inför marknaden, första advent.
Det kommer bli awesom! Till och med ungarna är aktiva och producerar. Kul.

Jag lägger ut lite fler bilder från ihelgen.

Fridens,
Marita
Zacke om Per flår en lekatt


Ragna, fin-ragna!


Annjessika och Vega








Zacke


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar