torsdag 18 oktober 2012

Svammel och fina bilder

Fortfarande vintervitt ute trots hot om regn.
Övernattnings kompisen har åkt hem och Manne har hamnat framför tv:n. Har just försökt skriva både mat och handlar lista, men jag blir såå less....Fyller en a4 med saker att köpa, ska jag dessutom försöka göra en matsedel att följa får vi nog ta en varsin kundvagn när vi går in, blir ju ännu mera mat.
Har bakat råg-källarfranska nu på morgonen, blev asgott. Till och med Manne + kompis åt.
Försöker skriva lite idag,bara därför hamnar jag bland allt annat än just datorn och skrivningen.
Fler krönikor och sen arbetet med boken. Blir så trött på mig själv att jag aldrig färdigställer skiten, vet ju att jag mår så bra när det väl är gjort. Som med allt annat jag borde ha gjort avslut på.
Ibland är det verkligen bara bagateller man går och drar på, till slut är dom ju så tunga att man bara står stilla....sen gör du dom och en stor sten lyfts bort från dina axlar.
Suck på mig själv.
I helgen har vi middag här hemma, på lördag. Och då kommer det bli en trerätters,så det ät mycket som ska förberedas, inte minst städning!!
Jag ska ta bilder och lägga ut.
Älgkött hoppas jag att jag får ta hand om oxå....mycket om vi har tur! Svårt fattig jag känner mig nu när vi varit utan gris i sommar och därmed står utan griskött i vinter. Man är ju lite less på älgkött framåt våren.....





 Numera omöjligt att sitta i vardagsrummet med datorn eftersom Vega vill slå ihjäl den. Förvisad till köksbordet......

 Manne hjälper mig att bära hö till hästarna,nu när lägderna är tomma på mat utfodras dom med gö några gånger per dygn.
 Han anser förövrigt att Gimili är hans häst.

 Sötnosar!


Jag ser inga som helst likheter mellan oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar