onsdag 17 oktober 2012

Välkommen Onsdag!

Sen sist.
Har snön kommit.
Jag har gråtit, skrattat, varit på syjunta med tanterna (ett återkommande projekt hoppas jag!) haft besök av kär vän från Lse, jag har väll städat lite, bakat mycket. Svurit och garanterat missat något viktigt möte jag borde varit på.....

Åter igen har vi drabbats av en stor förlust.
Antes farbror har hastigt och oväntat lämnat oss.
Manfred har förlorat sin "kompis",(han cyklade ner till Sture så fort han såg bilen komma, för han skulle till sin kompis och fika, och va det nån gång han inte kom så frågade Sture efter honom.) och det är svårt att förklara för en femåring vad döden är. Och varför vi drabbas av den alltför ofta. Det förstår inte jag heller.
Jag har verkligen inte haft lust att blogga, och därför inte gjort det heller.

Men nu är jag här.
Utanför faller snön och den som kom igår har mot förmodan legat kvar över natten. Barnen va utom sig av förtjusning igår när dom kunde gå ut och kasta snöbollar. Riktigt så kul tycker väll inte jag att det är, men lite gemytligt, och lite julkänsla får jag allt.
Jag har min hovskötare här idag, inte hovslagare utan hovskötare! Hon tar hand om mina hästars hovar, filar när det behövs, och kommer med ris och ros. Idag är det Sixtens tur.
Hästarna ska nu(I helgen) flyttas till sin permanenta vinterhage, där dom går fram till våren kommer.
Nu ska hästarna sättas igång, och till min hjälp har jag hittat en tjej som verkan grym på just det här. Ska bli kul.

Ikväll är det judo för småbarnen, vilket dom bara älskar. Bra för dom att göra av med lite överskottsenergi!

Nu ska djuren utfodras,

Marita




2 kommentarer:

  1. Livet, livet. Det finns så mycket att lära om allt som hör till livet... /Alexandra

    SvaraRadera