lördag 24 november 2012

En lördag i november

Jag hatar att inte få svar på saker.
Det blir automatiskt att jag spekulerar och ser olika senarier framför mig. Kanske är det lika bra att inte veta allt, för man får endå inga svar menar jag.
Jag tänker inte på något speciellt, bara faktumet att jag hatar att inte få svar på saker jag undrar över.

Ugnen är på uppvärmning och jag ska snart laga mat. Moon har färgat mitt och lillasysters hår, och det är med glädje jag nu överlåter den sysslan till henne, hon fixar det galant.
Ante och Zacke röker kött där ute. Kommer ungefär bli klara vid halv 2 tiden i natt.Det är riktigt jäkla skit väder ute, har varit grått hela dagen :-S Moon och Meja dukar jätte fint, och har tänt några ljus. Man får ju en sån  jul känsla, när man kollar vilken grej dem har gjort tillsammans, dem som nästan alltid  brukar bråka.

Snart är det första advent och för min del betyder det marknad, skitroligt och en hel del krävande arbete innan. Just nu planerar jag alla produkter som ska tillverkas. Jag bakar nu hela veckan. Med en månad kvar till julafton påminner jag om att du måste beställa tunnbröd! Mitt tunnbröd såklart, och ja...det går att skicka!

Nu ska den här åttabarns mamman ta ett glas rött till maten.
Trevlig lördag vänner!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar