onsdag 7 november 2012

Hej mitt vinterland!

Ibland skriver jag saker/händelser av en anledning: att försöka förstå. Vad eller varför. Ett bra sätt för mig.I Idag sitter jag med pennan och skriver,samtidigt som jag virkar på sista lila mormorsrutekudden,med små avbrott för att byta blöja på Vega som har magsjuka(redan bytt 7ggr idag,alldeles brännröd i rumpen) och sitta på golvet och bygga klossar.

Min man va just hem en stund,så jag passade på att springa ut och jävlar vilket busväder idag!
Riktiga julkänslor fick jag när snön klibbade och knastrade under skorna. Snöflingorna som fastnar i manen på Gimili, och Sixten som kippar med ögonen för att undvika snön. Jag hör julsånger i huvudet när jag sliter i höbalen för att mätta djuren.

Hovarna va fulla med den där klibbsnön,och höet hade blivit attackerat av den.Det värsta som kan hända just nu är att det blir riktigt kallt...allt fryser.


Vi har ganska tråkigt här på dagarna iaf när alla barnen är på skolan,eller rättare sagt Vega har väldigt tråkigt på dagarna när hon måste vara med mig. Med andra ord så tycker hon att jag ärr ganska tråkigt. Ganska mycket jävla tråkig.

Det är svårt att tillfredställa en ettåring som är van vid att ha sina syskon som lever rövare vart helst hon vrider huvudet......och nu...total tystnad.
Det jag igentligen försöker säga är att jag har det inte så lätt som ni tror gott folk!

Nu fortsätter jag med pennan!

Marita




1 kommentar:

  1. Kämpa på tjejen, snart ska vi surra och sticka:)

    SvaraRadera