torsdag 29 november 2012

Marknadsjunkie!


Det ser ut som att snöflingorna signar ner i slowmotion ute. Halvgrått men lite upplyftande är det med att det snöar iallafall.
Vega sover lunch, Manne hänger i soffan och jag gräddar skorpor. Luktar kardemumma!
Det är ju som bekant första advent på¨söndag, och för min egen del en fullspäkad helg!
Imorrn blir det ytterligare ett tunnbrödbak, sen på lördagen är det marknad i Skog (en grannby), på lördag efm kommer min vän Rebecka som ska ha klädvisning här hemma på lördag kväll, och sist.....söndag, marknad på folkets hus i Vilhelmina. Kom fram och säg hej om du råkar vara i närheten! Jag är grymt nyfiken på vem som igentligen läser det skit jag skriver :)
Jag är en riktig marknadsjunkee. Love it. Hela grejen, från produktion till att prata med kunder. Du borde testa.
Ikväll ska jag straffa mina barn genom att dom ska få klippa ut ettiketterna, bara för att jag kan liksom.
Det har varit tomt här.....igår hade jag mina tobåringar borta, övernattning, så det va bara tjejerna, manne och Vega. Lugnt va det. Och det har inget med att göra att det va just dom två som var borta, hade lika väl kunnat va någon av dom andra.
Hursomhelst, så håller min nyfunna vän K på att sy mig en klänning, och kjol. Lycka att kunna sy. Jag kan inte sy in en knapp, så alla mina syuppdrag åker raka vägen till kusin Eivor, som snabbt fixar.
Jag bara älskar klänningar, och kjolar. Mitt nya är absolut att gå med strumpbyxor och kjol, eller klänning, gärna med förkläde. Jag bara älskar det! Känner mig både bekväm och lite fin på samma gång.
Jag kämpar på med mina mormorsruta-kuddar, som ska säljas, och dom blir såå fina. Just nu virkar jag en ruta i svart,grått och vitt. I olika nyanser. Asfint!
Mita. Marknad.
Flera år sen.Fin klänning va?

Kram Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar