måndag 12 november 2012

Små vardagliga ting.

Solen kikar fram och isen på infarten glittrar. Hästarna har just fått sitt morgonhö och Tinkern Gimili kisar med ögonen mot solen.
Hönsen blev glada över hinken jag kom med imorse, innehöll massa äckligt från gårdagens middag.
Jag sitter inne och väntar på att Vega ska vakna efter sin morgon tupplur. Görel ska komma hit idag, jag har sett fram emot att få samtala med henne. Vi ses inte så ofta då det alltid är ngt annat ivägen.
Alla barnen är på skolan idag.
Manfred va trött och grinig imorse, somnade alldeles försent igår. Vi har nog alla sovit lite knackigt, madrassen bredvid dubbelsängen va tom och samtliga sov i sängen. Ja, inte tonåringarna såklart.
Jag drog en lättnads suck när ena sonen inte försov sig!!! Bra där Johan!
Tänk vilka små saker som kan glädja en så mycket ,är det inte konstigt?

Ikväll är det judo. Ante kör ner dom och tonåringarna är behjälpliga i småbarns gruppen. Motvilligt.

Nu kaffe och Malou i efter tio.
Åldern eller?

Tid för eftertanke, Marita

1 kommentar:

  1. Oh shit, nu sabbade jag din Malou stund, men det finns ju alltid TV4 play!!!!! Men trevligt hade vi som vanligt:) Vi ses snart igen med våra stickprojekt och "allt annat"
    Tack för idag!!!!!!

    SvaraRadera