torsdag 8 november 2012

Sticknojja

Det går inte beskriva hur vackert det är här ute n. Solen skiner, snön glittrar och trädgrenarna tyngs av all snö.
Malgomaj ångar, små täta ångpustar släpper hon ifrån sig. Ingen is här inte, tänker hon.

Historiskt va det igår, så jävla mycket snö det kom. Ungarna gick 600m hem från skolbussen med snö upp till midjan, inget skämt alltså. På kvällen rymde hästarna, något olämpligt kan jag tycka, med all denna snö.Men dom gick inte långt och Anton ledde surt tillbaka dom.
Vi va ute hela familjen igår kväll, Ante startade traktorn och styrde snö, ungarna jätteglada, byggde hus....Kaninburarna va ordentligt insnöade. Helt sjukt mycker snö. 50cm mätte dom upp i Vilhelmina.
Manfred är hemma idag,arg. Han vill gå ut och mamma är tråkig. Han är skit arg, så här 6års arg, som bara dom kan bli. Jobbigt som tusan, mest för honom själv. Jag har lovat att vi ska gå ut, efter att vi ätit lunch.

Jag har stick nojja. Och skriv nojja. Är klar med min ena lång-socka, blir såå skön. Känns tungt att göra den andra nu,men jobbar jag på är jag helt klar imorrn.
Skriv nojjan då. Jo, jag skriver så pennan glöder,typ. Det går mycket bättre att skriva i block först innan datorn. Igår skulle jag kombinera lek med Vega och att skriva,jag satt på golvet med blocket och pennan, slutade med att Vega promt skulle stå på blocket hela tiden.

Jag styckade kalkonerna igår, Zacke kom in i köket och trodde jag skar i katten?! Hmm, stackars barn. Hade säkert mardrömmar inatt!

Nu pockar livet på,
Tjohej!
Mita

1 kommentar:

  1. Skitfin socka, vilket tålamod du har, jag brukar ledsna efter ett tag och då börjar jag sticka på hälen:)
    Ses på måndag.. KRAM

    SvaraRadera