onsdag 5 december 2012

Bättre förr?

Jag hafsar fram mellan sockstickning, mail, kaffe och bloggen...möjligtvis en ny krönika på gång.
Manne är hemma idag, konstig huvudvärk cirkulerar här hemma, han har väldigt sällan ont i huvudet.
Ja, och det är ju oxå anledningen till att vi är hemma idag, och inte på väg till Dorotea. Tanterna är oxå sjuka. Förhoppningsvis åker vi nästa vecka, måndag eller tisdag. Tack Maria för tips, ska definitivt besökas.
Hela dagen igår funderade jag på det här med minnen, barndom och hur minnen ändrar betydelse genom åren.. Jag var tvungen att skriva ner mina minnen från min tid i Lavsjön, Dorotea och Risbäck. Hela stora tjocka släkten, skoterutflykter, bärplockning och kalvar på rymmen. Morfars röda opel (kommer aldrig att glömma den bilen) och hammocken bakom mormors.
Det blev några sidor, och kanske kanske kommer du få läsa. Kommer jag med åren att glömma så finns det nu nerskrivet iaf. Roligt att det är fler av oss som minns. Varför känns det alltid som att det va bättre förr?
Vintrarna vintrigare, vattnet blåare och bären större?
Skriv ner dina minnen.

Manne är less och vill spela på datorn, men först:
Det blev semlor igår,
Kram!

2 kommentarer:

  1. Smarrigt det ser ut :) Aldrig fel med semlor.
    Precis som du skriver så känns det som att det var bättre förr. Är man gammal eller?! Men det är väl också så att man aldrig är riktigt nöjd - fast man egentligen har all anledning att vara det. Hela tiden strävar man efter något nytt. Hur ska man göra för att bara vara nöjd och ta det lugnt egentligen? Det är ju fullt upp hela tiden tycker man. Man bara försöker hänga med då hela samhället idag bara rusar fram med allt vad det innebär.

    SvaraRadera
  2. Sant.
    Måste påminna sig själv om att stanna upp och titta sig omkring. Framför allt tänka på att drt är just nu vi skapar våra barns minnen.

    SvaraRadera