onsdag 19 december 2012

Kameran..Umeå och julklappar

Vi va vaken en stund inatt , jag och Vega. Det märks nu, klockan är tio och hon sover ff. Manne är hemma idag, snorig och varm. Vi ska försöka ta oss till julfesten ikväll iaf.
Arbetet inför jul fortsätter här i Rönnäs idag. Kött ska malas till köttbullarna, städningen börjar ta form men den förbannade tvätthögen krymper ju inte! Hur mycket jag än tvättar så växer den. Mysko :)
Kameran måste fram idag. Annars är jag ju såld. Måste ju föreviga barnen på julfesten, allt annat är ju otänkbart!!
På fredag är det Umeå för mig och Ante. Vi ska dit för att julhandla, som varje år. Och som varje år ute i sista stund. Och som varje år ska ALLT inhandlas just samma dag. Mat, paket och annat. Det gäller att planera och skriva listor för inköp, lite min grej då...:) Att skriva listor alltså.
Det blir nog bra. Det blir ju jul endå liksom. Vare sig jag är klar eller inte.
Jag har ett brödbak kvar. Beställningar och till oss själva, vet bara inte riktigt när jag ska trycka in det....Imorgon kanske.....

Jag måste verkligen leta efter kameran...visst vet ni att jag önskar mig en systemkamera i julklapp? Tänkte bara så att ni vet.....

Kram så länge,
Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar