onsdag 26 december 2012

Mupphäst,Granliden och Pro Knit set.

Nu har det gått några dagar den sist och ska jag vara ärlig så har det varit fullt upp,ingen tid alls har funnits att sätta sig vid datorn. Men jag har saknat er! Vi va hemma på självaste julafton tillsammans med mina svärföräldrar. Lugnt. Eller...så lugnt det nu kan vara med alla dessa ungar som väntar på tomten. Och han kom, efter middan såg vi en lampa i mörkret, han lämnade klapparna och vinkade till barnen. I år va det faktiskt först åter som man såg ett slut på julklapparna. Pojkarna fick nämligen bara en julklapp från oss iår, en skoter, och därmed försvann ju julklappar till tre stycken.
Det verkar som att alla barnen blev nöjda iallafall, trots att man inte fick dyraste telefonen och egna rum! (som stod på önskelistan!)
Jag blev överrumplad av mina egna julklappar, bla nytt porslin och ett Pro Knit etui, som jag tittat på länge men inte haft råd att köpa.
Faster G och Eivor va här på julfrukost som brukligt och hade med sig både tunnbröd och sju sorters kakor!
Igår på juldagen va det middag med Antes släkt i Granliden,god mat och trevligt sällskap.

Våra hästar har fått spunk, eller rättare sagt en av dom, Gimili. Kliver ut genom hagen och ställer sig och glor, och så fort jag kommer ut så går han in i hagen igen?! Mupp. Vi går i försäljningstankar vad gäller hästarna...någon form av förändring kommer det iallafall att bli.
Sen fick hönorna lite extra värme idag, vi hängde upp en värmelampa åt dom som dom kan  värma sig under. Lyser så mysigt där ute nu!
Jag vågar inte ens börja lägga upp bilderna jag tagit, för internet suger här idag, och börjar jag laggar väll allt bara ihop. Så därför mina vänner lämnar jag det såhär, och bilderna kommer snart!
Kram Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar