söndag 30 december 2012

MXZ 600

Ja,ha, det här är allts pojkarnas julklapp. En del fix har dom gjort men nu är den klar för att köras med.
Typiskt att det typ är plusgrader och värsta klibbsnön ute.(Inte för att det kommer hindra dom från att köra..)
Jag hade grava problem imorse när jag skulle utfodra djuren, kaninburarna va helt igensnöade och höbalen som har pressening över sig syntes inte ens! Tung och blöt snö.
Ante jobbar i garaget idag, men ska snart hämta hö, Johan står uppe på taket och röjer bort snö och Zacke sover ff?!
Tjejerna och jag själv städar och fixar inne idag, inför nyår. Manne har en riktigt elak falsk krupp- hosta. Han får det när han blir sjuk, och ibland händre det att han måste in på sjukan och inhalera. Jag vet inte ens om vi har läkare i Vilhelmina nattetid nu..... Nu kom Zacke ner, nyvaken....
Ja och Anton han röjer snö av bilarna.
Ante ska starta traktorn idag som tur är, så vi får bort den här snön.

Vad gör du på nyår då?
Vi blir hemma , allihopa uton äldsta sonen, men vi får antagligen besök av AJ med familj, så tjejerna gör tipsrundor och fixar med matsedlar, medans jag febrilt letar festmat på recept.nu....men nu har jag bestämt mig, kommer bli asgott tror jag!
Så direkt imorrnbitti blir det Vilhelmina och snabb inhandling och sen hem igen. Det värsta är bara att jag vet att det kommer ta mycket längre tid än vad jag beräknar och framförallt VILL. Jag avskyr att sttå där i kön, svetten börjar rinna, vagnen är proppfull, och ungar som blir trötta och gnälliga.
Nej, fort ner och fort hem.

Jag hoppas att du får en bra nyårsafton, och jag och min familj önskar er alla
ett Gott Nytt År!
Och måtte 2013 bli bättre än det år vi nu avslutar.
Det är ett tungt år jag personligen lämnar bakom mig...min förlust av lillebror har präglat Allt. Snabbt därefter dog även min morfar och farbror S.
Konstigt det där att en olycka kommer aldrig ensam.
Men någonstans känns det som att jag just nu är så långt ner der bara går , och det finns bara en väg nu, och det är uppåt!

Kram Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar