måndag 10 december 2012

Positiva klubben?

Hej på er!
Det är en högst ovanlig måndag idag. Meja och Manne är lediga idag för att gå på fredag istället, med andra ord är dom tre yngsta hemma (läs: jobbigaste :)), bara det känns kostigt.
Sen är mannen hemma, men på väg till norrbotten. Inget nytt jobb, nä...men dom ska visst dit och jobba bara nu i veckan, kommer väll i slutet på vecka, kanske.
Jag har haft en positiv anda idag, allt har varit roligt!
Vi har bakat lussebullar, rullat köttbullar, gravat fisken och nu ska vi snart baka bullar med mandelmassa.
Jag lovar, det här är ett undantag! Det är sällan jag får så mycket gjort på en och samma dag iallafall!
Nu börjar det skymma ute och snart kommer den första bussen med skolbarn, Ante tankar och är snart på väg.....Han har tapetserat Mannes rum ihelgen, tillsammans med Anton, grått...skitfint blev det. Nu ska sängen platsbyggas , men vi måste vänta tills Ante kommer hem igen.


Vi klädde på oss och gick och mötte Moon som kom med bussen. Kallt va det, Vega kastar av sig vantarna och blir alldeles illröd om händerna.

Trötta och bråkiga ungar huserar här just nu.
Jag får nog kämpa lite för att behålla min goda anda känner jag!

Kram så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar