tisdag 18 december 2012

Så kan det va!

Men hej!
Dagarna här i Rönnäs är bråda nu! Det bakas tunnbröd ute i bageriet, skorpor, bullar och kakor. Just idag är det inget tunnbrödsbak, utan jag är bara hemma och städar , och tvättar. Tvätthögen är ENORM! Typ 10-15 maskiner innan jag är ikapp.....jag vet inte riktigt hur det kunde bli såhär! :) Förutom det, så handarbetar jag ju en del, årets julklapp är ju  "Marita Kudden" som vi döpte den till, alltså en virkad mormorsrute kudde. Blev långt det där, men du fattar va?! Ska lägga ut dom oxå sen. Jag har med andra ord en del att göra, då jag har 20 st innerkuddar från Jysk som ligger i en säck och vill bli "invirkade"!! :)) Men jävlar va fina dom blir! Har gjort några juliga till mig själv som ligger i köker på kökssoffan. Och dom används flitigt av "soffliggaren" här i familjen......Mmmm...fundera på vem det kan va ni, det borde vi ju ha ett gissnings
vad om!
Bra där Marita!!


Igår hade vi tantträff i Skansholm. Med julklappsutdelning. Very nice.
Det va jag som mer eller mindre krävde att vi skulle ge varran julklappar....så att jag är säker på att få några.
Lite så tänker jag...:) Hursom....det va jättefina saker, hemgjorda konstverk1Såklart hittar jag inte kameran, så jag kan inte ta några bilder idag..men så fort den kommer fram ska jag visa er. Hur fina som helst. Jag blev så glad!

Har jag berättat att Mannes rum är klart nu?! Det blev så jäkla bra där inne, ni ska få se det oxå! Han är supernöjd! Han hr sovit i sängen därinne sen i söndags och det verkar funka, man kan ju tro att han saknar oss lite efter att han sovit med oss i sex år, men icket. Det verkar funka hur bra som helst! Stora pojken! Och på tal om sonen....
I morse halv sex väcker Ante mig...han är på väg till jobbet, och hittar inte sina skor. Och som vi letar, hallen, ute i Johans rum, garaget, köket vardagsrummet....överallt och INGA SKOR!!
Tillslut går Ante in på Mannes rum, och jag är på väg att väcka storkillarna och fråga do, jag menar, han kan ju inte åka skolös!
Där bakom dörren ligger en påse med skorna i ! Bakom dörren va!!
Jaja, han for på jobbet och jag satte mig i vardagsrummet och vaknade till..(och bara därför håller jag på att somna nu, astrött är jag!)
När jag sen väcker alla klockan sju, så frågar jag Manne varför pappas skor låg på hans rum...och han blir skitarg!

- Dom skulle jag ju ge honom i julklapp! skriker han och springer iväg.

Tanken va ju fin, för nog vet ju Manne att pappa väldigt gärna vill ha sina vinterskor i julklapp!
Sötnos Manne.
Så kan det va...

Imorgon kväll är det julfest för Malgoviksskola, och vi ska på folkan och titta på dom. Såg ni förresten den vackra klänningen som AJ har stickat?  Jag ville att hon skulle sticka en klänning i det där garnet, men kunde aldrig tro att den skulle bli så fin!  Den passar iallafall till julfesten tänkte jag.

Nä, tillbaka till verkligheten igen, tömma och fylla tvättmaskinen igen tex.

Kram så länge.
Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar