torsdag 13 december 2012

Tur inte alla är som mig!

Då är jag igång nu, med stressen alltså.
Jag har stöpt en tunnbröddeg på 14l, och väntar just nu på att den ska jäsa klart och sen är det utbakning i några timmar.
Jag har faster Gb här idag, som sköter Vega.
Har dessutom en skorpdeg på jäsning, vet inte rikrigt när jag ska baka ut den, men det löser sig.
Jag är väldigt så....att det löser sig. Allt löser sig, i någon form och någon tid. Är det inte så?
Det är både bra och dåligt att vara jag(Öhh,,) jag menar att det är ju både för och nackdelar att se på livet och resonera att allt ordnar sig. Ta allt med en klackspark liksom. Borde ibland vara mera eftertänksam, det inser jag, fast jag tycker oxå att det verkar va jävligt tråkigt att inte va som jag, att hela tiden tänka så jävla mycket innan man tex tar ett beslut. Det är väll inte så jävla svårt att välja, ska jag eller ska jag inte?! Jag vet inte om ni förstår vad jag menar, men dom här funderingarna dyker upp ibland. Det är tur att vi är olika!

Lucia idag. Grattis! Eller vad säger man. Här är lussebullarna uppätna och pepparkakorna likaså.
Barnen lussar på skolan, dock inte för föräldrarna, det blir på julfesten istället.

Min karl kommer nog hem här i dagarna. Oj va han är efterlängtad kan jag säga.
Vi saknar dig! Och du fattas mig Ante.
Det är inte meningen att vi ska vara ifrån varrandra, så är det bara.

Nu drar jag på mig förklädet och går ut i bageriet.
Hej!
Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar