onsdag 2 januari 2013

Mardrömmar

Gott Nytt på er!
Härligt att vi trevar oss in i januari nu, ett nytt och frächt år ligger framför oss, och vi själva väljer hur vi vill starta.
För min egen del ska jag idag göra en mindmap och några målkartor över hur jag vill att mitt år ska bli, och framförallt hur jag ska ta mig dit.
Visste ni att forskning visar att kvinnor med tydliga mål tar sig oftare dit dom vill än dom som inte strukturerar upp sina mål. Låter ganska självskrivet men ack så svårt!
Jag har några fasta punkter som jag utgår ifrån, bla, 1.familjen 2 utgivning av "Kyrktornet" 3 bloggen
Sen spånar jag utifrån dom stolparna.
Jag har gjort kraftiga och målmedvetna utrensningar dom senaste åren, och något jag ska priorotera ytterligare är mina vänner, dom jag har vill jag gärna behålla!
Samtidigt som jag ska fortsätta att sätta mig själv först när det handlar om trasiga, energisugande infekterande och totalt ogivande relationer.
Bra va.

Jag har dock stött på ett tröttsamt bekymmer,(hehe)
Jag har blivit rädd för att sova.
Det började för inte allt för länge sen, att jag började få mardrömmar, mest om lillebror Joar som gick bort i somras. Jag vaknar och har drömmen hur tydlig som helst, för att somna om och sova någon timme, för
 att sen vakna igen, Så där håller det på. Natt ut och natt in.
Jag kommer på mig själv med att önska hoppas det är morgon nästa gång jag vaknar.
Jag vågar ju inte ta någta insomningstab då jag måste kunna vakna om Vega gör det.
Resultatet at detta är ju som ni förstår trötthet.
Jag är så jävla trött! Och lägger jag mig med Vega dagtid och sover, ja då somnar jag ju inte på kvällen.
Jag har kanske ett angenämt " problem" men satan va tröttsamt det är att inte vakna utvilad.
Jag börjar dessutom bli rädd för saker jag drömmer.
Stackars mig.
Ses senare!
Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar