torsdag 17 januari 2013

Minus-27

Hej.
Minus-27 ute, det bet lite i kinderna vid utfodringen imorse. När det är så här kallt ute går det inte snåla på höet, fri tillgång ska dom ha, iaf mina utegångshästar.
Jag har haft mycket på agendan dom här senaste dagarna, besök av Sara från Kåtaliden gård igår. Vi har kännt varran i många år genom kanineriet (tror det va så det började..) och vi brukar se till att träffas ungefär en gång per år. Alldeles för lite konstaterar vi vid varje träff. Man ska liksom recensera hela året på dom få timmarna, och det är ju lite trixigt!
Hur som....hon hade med sig lite produkter från webbshopen, bla en kristall, som används som deo. Man fuktar den bara lite, gnuggar under armarna, och vips är du svettluktsfri! Ekologiskt så klart, tvättnötter fick jag oxå, och provar faktiskt att tvätta just nu. Intressant att se om kläderna blir rena. Olika såpor hade hon oxå, allt naturligt framställt och eko betecknat. Verry bra känns det att använda sådana produkter. Så nu vet du vart du ska vända dig om du oxå är nyfiken.....som mig. Lägger ut länk till henne här på sidan.

Imorgon ska jag till Lycksele lassarett. Manne ska dit på ögon, och jag ska ta nya cellprovet, då jag hade cellförändringar som behandlades när jag va gravid med Vega. Skulle ha gjort dom här testerna redan när hon va nyfödd, men.....det här är lite Marita. Dra ut på saker, helst om det handlar om mig själv och jobbiga saker. Som cancer. Allt prover och tester och scanningar som görs är så otroligt påfrestande, den här ovetskapen.
Det är en helt annan sak när du har all fakta. Bra eller dåligt besked, men då vet du och då kan du hantera situationen. Väntan blir lång och plågsam.
Jag är inte riktigt på topp idag kan jag meddela, beror säkert på imorgon.
Vad ska man äta till middag då? Mita Mita

2 kommentarer:

  1. Hej Marita,
    Det är trevligt att läsa din blogg. Jag hittade den av en tillfällighet för ett par veckor sedan. Det som slår mig först, är att du är modig. Modig att du skaffar åtta barn! Jag har två. Två fina, vackra och duktiga barn. Ibland vill jag skaffa fler, åldern sätter inte stopp ännu - jag är 37 år. Men utbildning och karriär har skjutit upp detta på framtiden.

    Jag har ju inte följt din blogg så länge så jag har en önskan: Vem är vem av dina barn? Vem är äldst, vem är yngst (eller det vet jag!). Fick du och din man dem tillsammans som tonåringar och har ni alltså hängt ihop sedan dess?

    Det står att du skriver krönikor i Föräldrar och Barn, i vilka nummer har du skrivit? Finns de någon länk här på bloggen så att man kan läsa dem?

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Va kul att du hittat hit! Jag ska göra så gott jag kan med att svara på dina funderingar!
    Först ungarna: Oskar 18 år, Johan 16år, Anton 14 år Zakarias 13år. Moon 11år Meja 8 år, Manfred 6år, Vega 1år. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle skaffa fler barn efter Manne, då han var hjärtsjuk vid födseln, men tji fick jag!
    Mina tre äldsta pojkar har jag sen en tidigare relation, jag var ju väldigt ung. När jag sedan va en 23årig ensamstående trebarnsmamma träffade jag Ante-då 21år.
    Och det är alltså min nuvarande man. Sambo, vi är inte gifta.

    Bra fråga det här med länk till krönikorna, jag skrev senast i nr 11 i Föräldrar och barn, men det finns även på siten minbebis.com. Sen har vf gjort ett repotage där dom la ut en annan krönika.

    Sen är det faktiskt fler "offentliga" framträdanden på gång!! Hemlis än så länge!
    Hoppas du fått lite klarhet iaf!
    kram

    SvaraRadera