onsdag 13 februari 2013

Givande samtal, chillisar och tunnelbana!

Ibland då får till dom här perfekt givande samtalen. Jag har just haft ett sådant med min man, alltid lika inspirerande!
Ja...jag tradar på som vanligt, det börjar bli dags att starta upp kläckaren och få fram årets kycklingar. Är ute efter ankor oxå, helst svensk gul, eller blå ( om nån har på lager!)
Jag virkar mattor och stickar sockor så jag får träningsvärk i händerna. Känns som att tiden inte räcker till någonting annat. Det är utvecklingssamtals tider nu. För alla barn. Helst samtidigt, typ.
vi har legat i magsjuka och världens förkylning. Febern håller i sig onormalt länge och med den kommer magont och huvudvärk. Just nu mår jag bra. Huvudvärken börjar jag vänja mig vid.
Jag och lillan har flackat runt i flera dagar  men idag blev det en hemmadag, riktigt skönt även fast jag igentligen inte gjort så mycket.

Chillisarna växer så det knakar ocg pelargonerna växer fint dom oxå. Jag skulle vilja få tag på mårbacka pelargoner! Men vart`?

Nu börjar Tunnelbanan på femman, och det måste man ju se!
Kram så länge!
Mita

4 kommentarer:

  1. trodde dina chillisar betydde typ hänga med kompisar å bara ta de lugnt!!! Så fel man kan ha ! :D

    SvaraRadera
  2. Så skönt att höra att man inte är ensam om att vara sjuk och att det kanske går över någon gång :( Hoppas jag.. så ni kan spana in de små som kommit till världen :) Kram

    SvaraRadera
  3. Marita, kolla på Blomkrukan på webben, Jeanette som hade handelsträdgård i Sunnansjö vid Dikanäs tidigare. Hon har flyttat till Ö-vik och har otroligt massor av pelargoner! kanske vi ska ta oss ner dit lite längre fram och shoppa "lite"..Kram till hela härliga familjen:)

    SvaraRadera
  4. Hoppsan...kanske mitt namn ska framgå..!! / Görel

    SvaraRadera