tisdag 5 februari 2013

Husmorspoäng?

Det är mkt nu. Just avslutat telefon möte. Bulldeg på jäsning och både tvätt och disk maskinerna går. Jag vill helst bara sitta och virka på min nya matta, av trasmattor..men...
Det har hänt något.
Stort alltså.....
Ante kommer in i köket för några dagar sedan och jag vaknar till som ur en dröm. Jag tittar ner genant på bordet där Hemmets journals korsord ligger uppslaget.
Jag löser korsord. För första gången ska tilläggas.
And i like it!
Vad händer?! Jag är på väg in i en ny era här, med äkta kärringtidningar där "livsskildringar" läses med lika stor glöd som Camilla Läckbergs deckare.
Är det här vanligt? Och framför allt...är det ok?
Jag ifrågasätter mig själv varför jag aldrig tidigare inte upptäckt allt detta. Men jag har nog inte varit mottaglig tidigare antar jag.
Jag känner mig glad och riktigt lycklig när jag vaknar och har en hel dag framför mig, med olästa allers och oknäckta korsord.
Jag har entrat en helt ny värld :)
Följer du med?

Mita


2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Den blir jättefin:) / Annica

    SvaraRadera
  2. Är det svårt att virka mattor? Jag vill gärna lära mig, har bara virkat grytlappar i skolan för hundra år sen. hälsn Linda i Småland

    SvaraRadera