onsdag 20 februari 2013

Överlever man allt?

Med mycket möda och besvär har jag släpat mig fram till datorn, inte för att jag igentligen inte vill sitta vid bloggen utan snarare för att jag inte haft så mycket att säga.

Just nu funderar jag mycket på det här att förlora någon man älskar. Och hur ont det gör.
Det är ju ganska lätt att man tar varran förgivet när man levt tillsammans länge.
Nu ska jag bara klargöra att inget har hänt eller så.
Men som en blixt från klar himmel mår jag bara skit av tanken att förlora någon nära,igen.
Tänk att det kan göra så förbannat ont, fysiskt.
Det sägs ju att man överlever det mesta...och kanske är det så, men vad blir man för människa efter all sorg? och vart hamnar man?
Man blir ganska ödmjuk efter en sån här dust. Och det kanske man borde bli lite oftare, utan att det ska göra så förbannat ont då.
Ni hör ju själva, inte så käckt idag!

För närvarande är alla ungar (och ungar, det kallar jag mina "ungar" bäst jag vill!) friska och på skolan. Vi avlöser utvecklingssamtalen på rullande band. Och ibland undrar jag vad det är som är så "utvecklande" med dessa samtal?

Det är strålande väder ute idag, solen skiner och just nu är det -17. Imorse när jag skickade iväg UNGARNA, så var det -23. Förhoppningsvis även varmare i Malgovik nu på dan ¨å det va skidåkning på schemat idag.

Idag äter vi Malgomajröding till middag, med potatis och grädde!
Ante vittjar näten varrannan dag nu, så det blir en del fisk att lägga i frysen.

Nä,jag orkar inte vara så här låg och tråkig längre! Energi sökes!

Kram M

2 kommentarer:

  1. Hej Marita !
    Tycker att det är en tung dag för Dig i dag.
    Hoppas att Du snart kommer på andra tankar ( har Du mist någon nära och kär ? )
    Du har ju underbara ungar och man så jag hoppas att Du snart återtar din framtidstro.
    Här nere i södern har vi även haft lite sol på förmiddagen då jag satt i bilen och tyvärr inte kunde njuta av den. Här är kallt och vi har fått ca 5 cm snö -3-4 grader mitt på dagen rena vintern.
    Vad Du gör mig avundsjuk när Du skriver om att kunna äta röding
    Här är den så jäkla dyr så det blir inte så ofta men det är en av mina favoritfiskar på matbordet.
    Önskar Dig bättring och hoppas att snart se glad tjej igen.
    Ha det gott Kram / Rolf

    SvaraRadera
  2. Säkert är din dag så mycke bättre idag.De är tryggt att ta varann för givet och egentligen bör de vara en självklarhet och man kan ta så mycke bättre hand om varann.Ingen mening att oras över framtiden man ändå inget vet om.Vi lever och dör så har de alltid varit och kommer att förbli.Som citatet "Livet kommer ge dig den erfarenhet du behöver för utvecklingen av ditt medvetande.Hur kan du då veta att de är just den erfarenheten du behöver.Därför att du upplever den just nu.Vi är alla oändligt medvetande med en tillfällig kroppslig upplevelse.

    SvaraRadera