söndag 14 april 2013

Chillisar,Ponny till salu och kassler till middag!

Lite dåligt samvete får jag när familjen springer före och efter mig och fixar grejer jag själv brukar göra. Invanda roller du vet! Men jag kan nog lätt vänja mig att bli ompysslad tror jag.
Hur som, jag fixar lite med alla chillisar jag har i varje ledig vrå här i huset. Dom växer och frodas och jag väntar med spänning på i sommar när jag ser utdelningen.
Äggkläckaren är ju igång....och förhoppningsvis får vi fram några fler hönor. Som det är idag plockar vi in mellan 5-9ägg per dag.
Ang hästarna så är dom nu till salu.
Nu i första hand gäller det gotlandsrusset Sixen som är född 2005. Han är i praktiken orörd, busig och påhittig, på ett roligt sätt. Svårt att förklara man måste bara träffa honom! Han skulle bli en kanon kompis till en ung hästintresserad!

Det är väl vad som händer nu i första ledet. Att hästarna ska bort. Allt annat här omkring känns ju inte speciellt belastande....jag vill ju inte ge upp mitt trädgårdsintresse, men däremot be mer om hjälp. Och låta det ta längre tid.
Man måste ju fortsätta leva menar jag. Även fast det ibland känns lockade att ge upp och dra täcket över huvudet, Inte se någon mening med allt.
Jag har "dragit" på mig alldeles för mycket för att kunna ge upp.
Och tur är väl det.
Jag har svårt att lyssna på min kropp. När den säger ifrån och försöker säga något. Nu har jag lovat mig själv att bli bättre på att lyssna. Oftast har man ju många runt om som kräver att bli hörda just precis nu!

Idag bjuds jag på kassler till middag, sen ska ungar packa ryggor, ta fram skolkläder, in och duscha bort iaf det översta lagret av dynga (hehe) och efter det mina vänner...
Solsidan. Repris, jag vet. Kult- jamen visst vet du!

Marita

3 kommentarer:

  1. Hej! Fy för den lede vilken otur du & din familj har. När jag klagar på en magsjuka lr trötthet så försöker jag intala mej själv att de finns de som har det värre, "de" är bla du! Jag känner dej inte men du är en medmänniska och jag tycker du gör rätt i att sälja hästarna. Intressen måste man ha men de måste förändras med sina förutsättningar. Tråkigt, ja men nödvändigt. Du har åtta barn som älskar dej och de behöver dej, ge dem möjligheten att ha deras mamma kvar i jordelivet genom att förändra din livsstil. Om än det är jobbigt o tråkigt. Ta hand om varandra och va stark! //Maria

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Vad är det för hästar du har? Du har ett russ men vad är den andra för ras? Jag söker en lite större häst att köra och rida. Jag är nyinflyttad i skog och har en egen häst som jag tills vidare har uppstallad hos Sara lindström i skansholm om du vet vem det är? Jag kör med naturlig hästhållning, AR, brukskörning och mycket markträning. Kan ev. även vara intresserad av russet för vidare utbildning och sällskap. Låter jag intressant så maila mig på ronjajohansson1@hotmail.com. Referenser finns!
    Mvh Ronja Johansson

    SvaraRadera
  3. Hej Marita!

    Om du vill sälja Gimli så ring mig eller skriv på facebook. Du vet vad jag känner för den hästen. Han är den enda jag känt något för sedan Sharon.
    Kramar Alexandra Lidberg

    SvaraRadera