måndag 8 april 2013

En bra start på veckan.

Även fast det varit gråt och tandagnista nu på morgonen, så känns det som en bra dag. Soligt ute, blå himmel.
Jag va vaken alldeles för länge igår, känner fortfarande att det är lite läskigt att somna. Tycker det är så obehagligt att känna hjärtat dunka mot madrassen.

Jag har funderat på en sak....nog borde det väll finnas någon som VET hur man hanterar barn, och deras funderingar kring döden. Och seperationsångest .

Jag har ju så många barn, alla är olika och hanterar just vår situation olika.
Tittar på nyhetsmorgon just nu och ser att det faktiskt är vår i andra delar av Sverige, bara det kan man ju få ångest av:)

Maria är kvar (hon har bott här i två veckor nu)  och idag väntar vi tant besök,vi ska handarbeta och fika. Och skryta om alster vi gjort!:)

På onsdag är det Umeå .
Onkologen. Jag känner mig inte speciellt orolig, känns som om att det finns värre saker jag borde lägga energin på.

Nämen Godmorgon på er, jag önskar er en bra dag, tänk på att den kommer aldrig igen.
Kram M

1 kommentar:

  1. Hej!
    Bläddrade bland mina utbildningspapper och hittade lite om barns sorgearbete. Det jag har är utskrifter, men det kommer från Rädda barnen och diakonissan Ulla-Britt Granberg. Dessutom ska det finnas både på skola och förskolor en beredskapsplan med bla litteraturtips. En författare som återkommer i mina papper är Atle Dyregrov. BUP har säkert oxå någon att samtala med och få vägledning. Några tankar på vägen blev det iaf. Jag hoppas du mår bättre trots eran jobbiga situation. Ta väl hand om dej och familjen :)

    SvaraRadera