torsdag 11 april 2013

Onkologen igår.

Så , jag och Ante va till Umeå igår för igår att gå på onkologen. Lungröntgen blev gjord och jag fick resultatet på en gång, alla plåtar va fina. Inga tumörer! :) En sån lättnad....det kändes innan som att det vore liksom min tur....att få lungcancer nu oxå! Men det visade sig att lite tur har jag visst ibland. När vi nu väl va i stora staden så passade jag på att ta en fika med en vän, när man bor så långt ifrån varran träffs  man ju inte allt för ofta.
Nu kan jag ju passa på att berätta.....lördagen den 19 april kommer ett reportage om oss i Vk. Måste läsas! Vi pratar om livet och döden, och vad vi fyller det med där imellan.

Snart kommer det en krönika... Vad händer igentligen med en människa när man drabbas av sorg, och sorg, och sen lite med sorg. Jag tänker bla på tsunamin, där vissa blev lämnade i livet, och döden tog alla i familjen. Hur förändras man som människa ? Som mamma ?
Har du själv erfarenhet kan du kanske dela med dig till mig. Jag är bara nyfiken.
Maila mig!

Solen skiner ute idag . Och livet här inne känns oxå ganska bra!

Maritaebervall@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar