söndag 21 april 2013

Tråk-söndag.

Nervöst va det igår innan tidningen kom.
Ett tre sidor stort reportage i VK och det blev ju riktigt bra!
Lite självkritisk är man ju alltid när det kommer till bilder på en själv, så även mitt ego. Men i det stora är jag och resten av familjen supernöjd med Kristinas jobb.
Såg ni även hennes krönika som var skriven på sidan bredvid.
Helt i min linje Kristina!
Det känns ju som att det här ämnet är hur stort som helst, sorg,och döden. Men sen allt som berörs runt omkring när en tragedi händer. Tex vänner som försvinner, eller tillkommer. Kanske blir man förvånad över vem som kliver fram, den man minst anande.
Men kan oxå säga att jag är inte klar,än finns det debatt att väcka och ord som behöver ventileras. Och för min egen del sorg att bearbeta, då främst Joar (lillebror) som gick bort i somras. Allt är så färskt fortfarande..  Så nära. Sture (Antes farbror) som rycktes bort i höstas.
Jag lämnar det såhär för nu.

Det är en tråk-söndags idag. Ungar som ovilligt ska duschas, ryggor som ska packas med frukt dom inte gillar och allt annat som bara går fel på söndagar.
Men en sak är helt rätt.
Ante tog fram både cyklar och studsmattan igår och nu är det ett evigt spring ut och in, stoj, skratt och ett fasligt skrikande om vems tur det är på studsmattan, och det viktigaste av allt...Vems tur det är. Viktiga grejer. I deras värld, och tur är väl det!

Två av tonåringarna skulle ta sig en liten premiär cykeltur igår.
Och ringde från Vilhelmina. (3,7mil här ifrån.Enkel!)
Hem kom dom, cyklandes, med ont i arslet (vilket dom har idag oxå!) och ett löfte om att aldrig ge sig upp på en cykel igen.

Lite så är det idag.
Blir kanske en ganska ok söndag ändå, om jag känner efter riktigt ordentligt.

Ha en så bra söndag ni kan, den kommer ju faktiskt aldrig igen.
Marita

Just ja, Marita- mamma till åtta, finns ju även på Facebook, under
Marita Ebervall.
För er som undrade:)

1 kommentar:

  1. Längtar efter att få läsa artikeln.
    Så snön tinar medan jag roar mig i Stockholm, härligt! Mysigt att vara här med mina kära.
    Våren är i antågande och krokusarna har kommit upp. Hängt mycket på söder, uteserveringarna är fulla med folk som på kvällen sveper en filt om benen! Här skulle vi sitta och sippa på ett glas vin och surra! Kram till er! PS hälsa Meja att jag inte är inlåst i sovrummet just nu :)

    SvaraRadera