torsdag 2 maj 2013

Det kom en ängel idag!

Goddag vacker,
Idag blåser det storm kan jag lova ! Ibland känns det som huset ska flyga iväg:)
Jag håller mig inne, ungarna har varit ute och skött djuren, så även dom är säkra i stormen.
Jag är trött. Så otroligt trött. Men jag har ju Ante och just idag även Elisa som avlastar .
För nån som inte är trött är Vega , hela hon  bara lyser av j*****skap , det plirar i ögonen och fingrarna kliar på henne .

Igår hade vi underbart väder,solen värmde på riktigt och blåsten höll sig i schack. Jag gick runt på baksidan och såg allt som jag vill fixa,ändra och plantera . Jordgubbslandet börjar vakna till liv och plötsligt låg jag där på alla fyra och gjorde nytta! Det va så skönt! Att göra något. Med jämna mellanrum ropade Ante och ungarna har: Mamma ,går det bra?
Det kändes så fint att vara tänkt på, eller hur säger man?
Idag med posten kom ett brev till mig, med ett handskrivet kort och en vacker skyddsängel. Jag vet inte om den här kvinnan som heter Ellinor läser bloggen , men om du gör det: tack! Ängeln hänger nu i vardagsrummet på en heders plats . Det värmde oerhört att någon där ute faktiskt tänker på mig.
Visst är min skyddsängel vacker?!
Jag skriver ett svar till dig Ellinor.
Jag älskar att skriva vanliga brev!

Posten idag gjorde resten av dygnet så mycket bättre.

Hejhej,
Mita

1 kommentar:

  1. Den är du värd, och massor av flera av olika format och storlek! Tänker på dig, Kram

    SvaraRadera