onsdag 22 maj 2013

Min händige man!

Om man inte kikar på björkarna som svajjar i vinden kan man nästan tro att det är vilken sommar dag som helst.
Men det blåser, som tusan.
På förmiddan va jag och Vega ute och kollade till vinbärsbuskarna lite, och några plantor fick vi tag på, som ska ner i jorden så snart killarna kommer hem (dom får gräva alltså).

Hade tänkt vila i dag när jag la Vega , men vad gör man när tröttheten inte infinner sig? Öhh, har typ aldrig hänt tidigare, någonsin tror jag.

Jo, jag vill ju gärna ha lite nya hyllor och krokar och grejer, och nu sommartid vill jag att altanen ska pimpas, och se nu vad min händige man gjort, och fort gick det!
Och glad blev jag! Här kommer det i sommar hänga prunkande blommor och på natten (när det mörknar i höst)ska jag ha mina ljuslyktor här. Tack Älskling!


Jag känner lite att VARFÖR måste jag tjata om små grejer jag vill ha gjort, enkla saker som inte borde ta så lång tid att fixa (tycker jag) när han då plötsligt chockar mig och anstränger sig för att göra mig glad?! Kan någon förklara, please?
Du kan ju liksom?!

Jahapp, fick just in my face att jag missat en skolgrej idag, men hade också turen att mötas av en bra personal som smidigt flyttade tiden på ett kick.

Har redan fått en tid tillbaks till Umeå för koll av defibrillatorn (ärligt talat, jag kan varken stava det korrekt ELLER uttala det som man ska, förfärligt, jag vet!)
Och det känns bra, att dom vill ha koll på mig , på något vis. Vi är ju så utsatta vi som bor så här i norrlands inland, händer det något som måste åtgärdas snabbt, då är det ju kört. Då dör man. För att det bara finns en ambulans tex.. Som ska täcka flera kommuner.
Inte konstigt att det avbefolkas.
Jag orkar inte ens fortsätta tänka på det, inte läge idag.

Förövrigt känner jag just precis nu, att stampet av Vegas nya rosa, glittriga basket skor gör mig glad, och att om några minuter kommer dom halvstora ungarna hem från skolan och dom babblar i munnen på varran, men även det känns ok.

Imorgon är det en ny dag, och då kan ALLT vara annorlunda.

Marita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar