tisdag 30 juli 2013

En tråkig dag förtjänar tråkig mat.

Känns som en söndag idag. Regnet  kommer i duster och det är olika grå-skalor på himlen. Tråkigt som bara den.
Några av ungdomarna sitter framför tv:n medans lillebror och kompis jagar bak tuppen och han fruar till hönshuset , för det är ju där dom hör hemma. Inte på vägen, inte heller hos grannarna....
Jag bakade 30 pkt  tunnbröd igår, jag vet inte vad jag häll på med, för det tog hela dan . Jag ställde mig i duschen kvart i två inatt . Inte bra för någon som jag, som behöver sömnen grymt mkt. Sim tur va hade jag mun goda vän som inte vek från min sida, och åkte hem samtidigt som jag låste bageriet . Evigt tacksam S!!

Det är både tråkigt och väldigt skönt att vara hemma från vår semester, många roliga minnen vi kan glädjas åt när mörkret och vintern kommer.

Här serveras blodpudding till middag....en tråkig dag som denna!

Kram Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar